بازی های کامپیوتری

ساخت وبلاگ
E3 2016 | بتای مادهای Fallout 4 در پلی‌استیشن ۴ دارای مشکلات جدی است
[عکس: 2884841-fallout4_e32015_20150615_v3thumb-768x432.jpg]

مادهای بازی Fallout 4 در ماه مِه برای ایکس‌باکس وان دردسترس قرار گرفتند و حالا خود را برای میزبانی از دارندگان پلی‌استیشن ۴در اواخر ماه آماده می‌کنند. قبل از عرضه، بتزدا بروزرسانی را برای «کیت ساخت (Creation Kit)» نسخه رایانه‌های شخصی Fallout 4 منتشر کرد تا بازی را برای بتای بسته مادهای بازی در پلی‌استیشن ۴ آماده کند. در ادامه با گیمفا همراه باشید.

دارندگان رایانه‌های شخصی می‌توانند آخرین بروزرسان را دریافت کنند تا قادر به ارسال مادهای پلی‌استیشن ۴ به 

شوند. اگرچه ، مادهای پلی‌استیشن ۴ دارای مشکلات محسوسی است که باید از آن‌ها پرهیز کرد.
این مشکلات قابل‌توجه شامل کارنکردن فایل‌های صوتی در پلی‌استیشن ۴ و محدودیت حجم ۹۰۰ مگابایتی می‌شود. برای مثال، 
.
مشکل دیگر این است که مادهای Fallout 4 در پلی‌استیشن ۴ ممکن است به مشکلات حافظه و پردازشی دچار شوند. البته بتزدا می‌گوید در حالی همکاری با سونی است تا پیش از عرضه کامل ماد‌ها تمام مشکلات شناخته‌شده را رفع کند. همچنین بروزرسان کیت ساخت بازی در حساب استیم دارندگان رایانه‌های شخصی در دسترس است که شامل «بهبودهای کلی و رفع باگ‌ها» نیز می‌شود. می‌توانید لیست تغییرات و همچنین مشکلات مادها در پلی‌استیشن ۴ را در پایین مشاهده نمایید:
قابلیت‌های جدید و بهبودها

مشکلات شناخته‌شده با مادهای پلی‌استیشن ۴
  • بافت‌های رایانه‌های شخصی استفاده شده است. مشکلات پردازش و حافظه ممکن است رخ دهد. ما در حال همکاری با سونی هستیم تا در بروزرسانی‌های آینده «پردازش بافت‌های بهینه» را به بازی اضافه کنیم.
  • فایل‌های صوتی کار نمی‌کنند. فرمت صوتی پلی‌استیشن ۴ یک فرمت به‌خصوص است. ما درحال کار با سونی هستیم در آپدیت‌ بعدی پشتیبانی از فایل‌های صوتی را به بازی اضافه کنیم.
  • حجم مادهای پلی‌استیشن ۴ در حال حاضر به حدود ۹۰۰ مگابایت محدود شده اند. لطفا مادهای با حجم بیشتر را ارسال نکنید. ما درحال همکاری با سونی هستیم تا این محدودیت را کمتر کنیم.

بتزدا می‌گوید بتای بسته مادهای Fallout 4 برای پلی‌استیشن ۴ «نزدیک» است. همچنین توسعه‌دهنده بازی می‌گوید شما با ساخت یک ماد در رایانه شخصی و ارسال آن به 
، به انجمن‌های بتای بسته مادهای پلی‌استیشن ۴ دعوت می‌شوید و می‌توانید «در آزمایش و تست مادها همکاری داشته باشید.»

منبع:

http://www.gamespot.com/articles/fallout-4-ps4-mods-have-some-serious-beta-issues/1100-6441030/

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 703 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:51

سی‌دی‌ پراجکت‌ رد می‌گوید کنسول نینتندو NX خارق‌العاده خواهد بود
[عکس: nintendo_header.jpg]

مدیر روابط عمومی استودیو سی‌دی پراجت رد اعلام کرد آن‌ها «چیزهایی» درباره کنسول نینتندو NX می‌دانند. با ما در ادامه همراه باشید.

فابین ماریو دوهلا، مدیر روابط عمومی استودیو سی‌دی پراجت رد، به یک شبکه گفته است که NX «خارق‌العاده» خواهد بود. او گفت:


نقل قول:

خارق‌العاده خواهد بود. به‌عنوان یک توسعه دهنده [سی‌دی پراجکت رد] می‌توانید به سخت‌افزار دسترسی داشته باشید و هر کس [در سی‌دی پراجکت رد] به آن امید دارد. ما چیزهایی میدانیم.


مقایسه بین توسعه‌دهندگان ژاپنی و اروپایی به کنسول Wii ختم شد و دولا ادامه داد:

نقل قول:

در ژاپن…آن‌ها فکر می‌کردند که خیلی خوب است…ولی اروپایی‌ها مدت بیشتری طول کشید [تا با آن سازگار سوند]…ولی چیزی که از NX [از طرف توسعه‌دهندگان] به گوش‌ می‌رسد تماما خوب است.


در این زمان، مجری اشاره کرد که سخت‌افزار این کنسول از ایکس‌باکس جدید بسیار ضعیف‌تر خواهد بود.
دوهلا پاسخ داد:

نقل قول:

من فکر میکنم این امر [برای نینتندو] اهمیت زیادی در آینده نداشته باشد. آیا [NX] می‌تواند از ایکس‌باکس جدید قوی‌تر باشد؟ دیدگاه واقع‌گرایانه نسبت به مسئله داشته باشیم: آیا نینتندو قادر است کنسولی قوی‌تر از ایکس‌باکس جدید بسازد؟ آیا مقرون به‌صرفه است؟ آیا آن‌ها به تاسیسات صنعتی، منابع و غیره دسترسی دارند؟…[دوهلا چندین بار سرش را به نشانه نهی تکان می‌دهد] و چه چیزی نتیجه مثبت این موضوع خواهد بود؟ چه کسی قرار است برایش بازی بسازد؟


هنگامی که سوال شد چه نوع کنسولی خواهد بود، دوهلا گفت «خارق‌العاده خواهد بود!»

منبع:

https://www.vg247.com/2016/06/20/cd-projekt-red-says-nx-will-be-fantastic/

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 317 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:51

روزی روزگاری : جنگ برای یک پارچگی | نقد و برسی بازی total war shogun2
سلام دوستان امیدوارم که حالتون خوب باشد.امروز بنده با اولین نقد خود در سایت گیمفا کنار شما هستم.امیدوارم که این نقد و برسی بنده مورد توجه ی شما اساتید عزیز قرار بگیرد.
__________________________

مقدمه:

همیشه تاریخ سوژه ی خوبی برای بازی سازان در سبک های مختلف به خصوص بازی های استراتژیک توتال وار بوده و هست.این سری بازی با عنوان shogun 1 شروع شد و تا به امروز به عنوان total war warhammer ادامه یافته است.سری بازی های توتال وار همیشه به انیمیشن های فراوان موجود در مدل ها و محیط و همچینین به گرافیک و متریال بسیار با کیفیتش معروف است . بازی total war shogun 2 یکی از بهترین و سرآمد تری بازی بین سری total war می باشد.

[عکس: 31di_shogun-2-total-war-cover_gamefa.com.jpg]

نام: shogun 2

سبک:استراتژیک توتال وار

ناشر: SEGA

سازنده: Creative Assembly

سال ساخت: 2010

داستان:

در زمان های قدیم کشور ژاپن یک پارچه نبوده و تحت اختیار ده ها قبیله مختلف بوده است. قبیله ها سال ها با هم میجنگیدن تا قدرت تجاری و وسعت کشور کوچک خود را گسترش دهند.در اینجا بود که قبیله هایی خواستار یک پارچه شدن این سرزمین شدند.در این بازی شما باید قبیله های مختلفی را تحت اختیار خود بگیرید. سپس باید آنقدر قدرتمند بشوید تا بتوانید کیوتو را فتح کنید و تا چهار فصل نگه دارید.وقتی که چهار فصل به پایان برسد, قبیله ی آشیکاگا شوگانت با متحدان خود به کیوتو که تحت اختیار شماست حمله میکند.اگر شما بتوانید که در آن جنگ بزرگ پیروز شوید,تمام قبیله ها شمارا شوگان خطاب میکنند و سرزمین تا حدودی یک پارچه میشود.و حال شما قدرت برتر نظامی و تجاری می باشید. میتوانید با قبایل باقی مانده تجارت کنید و پول به دست بیاورید و یا میتوانید به آن ها حمله کرده سپس تمام آن هارا در اختیار داشته باشید.


[عکس: mcu_25914_scr-179052_gamefa.com.jpg]

 قوی ترین قبیله ی بازی:

در بخش کمپین شوگان 2 شما میتوانید اشخاص مختلفی را برگذیده سپس خود او شوید و اختیارات آن سرزمین را به دست بگیرید.قبیله ی DATE ( داته) بزرگترین سرزمین را دارد. آن ها دارای حیثیت زیادی هستند.اما به دلیل کار های اشتباه در کنترل کشور , قسمت های غربی سرزمین دست گروهی افتاده است.پایتخت داته دارای شمشیر دارانی ماهر است. شما میتوانید آن ها را خریداری کرده به همراه سربازان مکمل مانند : یاشیگارو ها یا نیزه داران ساده که دفاع قدرتمندی مقابل سوارکاران دشمن است بفرسید. سپس باید به سرزمین شمالی حمله کنید اما یادتان باشد که باید با کشور های دیگر تجارت کنید (البته از راه آبی).زیرا شما با اکثر کشور های شمالی دارای روابط خوبی هستید و با آن ها تجارتی پر سود دارید.اگر شما تازه کار در بازی های TOTAL WAR هستید حتما این قبیله به شما پیشنهاد میشود.

نقل قول:[عکس: wa1s_ss_gamefa.com.jpg]

صحنه ای زیبا از نبرد دو نیزه دار سامورایی

گیمپلی بازی:

بازی SHOGUN 2 دارای کیفیتی بسیار عالی است. اما همه چیز یک بازی صد در صد نمیتواند کیفیت و گرافیک خوب باشد. به همین دلیل شرکت سازنده ی بازی هزینه ی زیادی برای گیمپلی و هوش مصنوعی یونیت ها کرده است.سربازان دارای انیمیشن های مختلفی هستند که وقتتی روی آن ها زوم میکنید نوع جنگیدن و دفاع کردنشان را به وضوح میبینید. در سری بازی های TOTAL WAR بازی SHOGUN 2 در روان بودن و همچنین لذت بخش بودن گیمپلی زبانزد است. شما میتوانید برای حمله به قلعه ی دشمن و صدمه زن به قلعه اش از تیر های آتشین استفاده کنید.در هر قلعه ای دیوار هایی برای گارد گیری تیرکمان داران و برای سخت کردن نفوذ دشمن به آن طراحی شده است.شما میتوانید تیرکمان دارن خود را در آن ها قرار دهید. با این کار خود صدمه ی بزرگی به ارتش دشمن خواهید زد. باید یادتان باشد که از دروازه های به خوبی مراقبت کنید زیرا ممکن است دشمن آن را آتش زده و به راحتی به درون قلعه راه یابند.ویژگی بسیار جالبی که تیرکمان داران دارند این است که پس از مدتی مهماتشان (یعنی تیر هایشان) تمام میشود.و این به آن بعناست که شما باید آن ها را برای جنگ تن به تن  هدایت کنید.در بازی با پیشرفته شدن تکنولوژیتان میتوانید تیرکمان دارانی پرورش دهید که به خوبی می تونند در جنگ های تن به تن مبارزه و دفاع کنند.

شما باید برای تسخیر قلعه پرچم های دشمن را در محیط بازی پایین بکشید تا در آخر به قصر اصلی آن قلعه برسید.


نقل قول:[عکس: t2q7_shogun2_screenshot2.jpg]
گارد زیبای سربازان

ویژگی سربازان در گیمپلی بازی به خوبه طراحی شده. شما وقتی نیزه دارانی را درر راستای سوارکار دشمن میگذارید میتوانید آرایشی بسته به نیزه دارانتان داده سپس دستور دهید نیزه هایشان را به بالا و پایین ببرند.با این کارشان قوی ترین سوارکار بازی را نابود میکنند.همچنین شمشیر داران بازی روح یک ارتش اند.این سربازان خوراک جنگ های تن به تن با نیزه داران و شمشیر داران مقابل هستند. البته نباید از سوارکاران غافل شد. شما میتوانید آن هارا به جناحین دشمن برده تا تیرکمان داران را از بین ببرند.یادتان باشد که اگر شما در  ارتش بزرگتان تیرکمان دار نصبتا زیادی داشته باشید,همان قدر  هم درصد پیروزی شما در جنگ بالا تر میرود. شما تیرکمان داران را به جلوی سپاه میبرید سپس میگذارید تا آن ها تا وقت هست به سپاه دشمن صدمه بزنند.وقتی که دشمن به تیرکمان دارانتان نزدیک شد,آن هارا به پشت سپاه هدایت کنید! با این کار شما روحیه ی سربازان حریف و همچنین تعدادشان را برای جنگ کم میکنید.البته بخش جنگ دریای هم فوق العاده است!شما هرچقدر هم که در دریا بجنیگد خسته نمیشوید.تنوع بسیار بالای کشتی ها و ویژگی های مختلف آن ها باعث زیباتر شدن هرچه بیشتر جنگ میشود.


نقل قول:[عکس: lc9s_gamefa.com.jpg]
قبایل موجود برای گفت و گو و دیپلماسی

دیپلماسی:

همیشه هم نمیشود به خونریزی های مکرر دل خوش کرد!بعضی وقت ها اینقدر اقتصاد شما ضعیف میشود که باید با کشور ها  وارد گفت و گو شوید.اما صد در صد به همی سادگی ها نمیتوانید دشمنان خود را راضی به تجارت با خود کنید.پس مجبوررید که مببلغی بسیار زیاد به آن ها پراخت کنید.یادتان باشد که این کار فقط تا مدتی محدود طرف مقابل را راضی نگه میدارد.پس شما باید کاری هوشمندانه تر کنید.راهی دیگر هم وجود دارد که هزینه ی مالی ندارد و مدت زمان روابط شما با طرف مقابل بیشتر خواهد ماند.آن این است که باید یکی از دختران خاندان خود را به قبیله ی مقابل پیشنهاد دهید که بایکی از پسران مهم آن قبیله ازدواج کند.بخشی هم برای تهدید طرف مقابل وجود دارد.اما متاسفانه این بخش خیلی ضعیف است.شرکت سازنده نتوانسته که بخش تهدید را موثر بسازد.شما هرچقدر هم قدرتمند باشید,هروقت قبیله ای را تهدید کنید آن ها زیر  بار نمیروند.خیلی کم پیش می آید که این اتفاق ببیوفتد که بترسند.خیلی از گیمر ها به یک جایی میرسند که هرکاری میکنند رکود اقتصادیشان بر طرف نمیشود حتی با تجارت.در اینجور مواقع به دنبال دیپلماسی نباشید.به دنبال ارتقاع را ها,بنادر و قلعه های خود باشید.دلیل رکود این است که شما رشد کردید اما مکان ها اداری شما هیچگونه پیشرفتی نکرده است.بخش های دیگری هم وجود دارد که البته خیلی هم جدید نیستند مانند درخواست کمک از دوستتان در جنگ و درخواست باز کردن مرز های خود به سوی شما و...


نقل قول:[عکس: a2cc_gamefa.com_(2).jpg]
صحنه ای فوق العاده در سینماتیک بازی

گرافیک و یونیت های بازی:

همانطور که میدانید سری بازی های توتال وار دارای گرافیک و طراحی فوق العاده است.همین عمر باعث میشود که شما نتوانید با کامپیوتر های ساده آن هارا بازی کنید. شما این بازی را را میتوانید با آخرین درجه ی کیفی خود با استفاده از GTX 950 بازی کنید.بدون هیچ لگ و تیک تیک کردنی.واقعا شرکت   Creative Assembly در بخش طراحی جزئیات بازی سنگ تمام گذاشته است! تیر های تیر کمان داران به زیبایی در هوا قابل دید است.افکت هایی که پشت تیر های افراد تفنگ دار میباشدکاملا واضح است.یونیت ها بسیار زیبا طراحی شده اند و دارای گرافیکی بالا و پر جزئیات هستند.اما متاسفانه افت فریم های کوچکی در یونیت های بازی دیده میشود.مشکلی که نسخه ی قبل از شوگان یعنی ناپلئون نداشت.در هر گروه سرباز , یونیت های مختلفی ساخته شده و شما خیلی کم یونیت تکراری در بین آن ها میبینید.میتوان گفت که بازی SHOGUN 2 جزء موفق ترین بازی بین سری TOTAL WAR است.


نقل قول:[عکس: fuc6_gamefa.com_(3).jpg]
تفنگ داران پر سر و صدا!

موسیقی و صداگذاری :

متاسفانه این بازی نتوانست که موفقیت های بزرگ ناپلئون را در بخش موسیقی به دست آورد.البته یادمان باشد که 4 بازی شوگان و ناپلئون ومدیوال و وارهمر جزء بهترین نسخه های بازی توتال وار هستند و مقایسه ی آنها کار درستی نمیباشد.در بخش صداگذاری بازی تقریبا بی نقص است.شما به وضوح صدای قدم سربازان,صدای تکان خوردن زره , صدای تیر کمان ها ,صدای دستورات فرمانده ها ,صدای آب و هوا و صدای به هم خوردن چیزی و..... را میشنوید.بازی دارای صداگذاری بسیار حرفه ای است.یادتان باشد که فقط متریال باکیفیت محیط و مدل بازی را واقعی نمیکند , بلکه صداهای موجود در اتفاق های مختلف محیط و مدل بازی را واقعی تر و دلچست تر میکند.این دو فاکتور مکمل همدیگر میباشند.


نقل قول:[عکس: qchh_گیمفا.jpg]
مدی کم نظیر که با آن میتوانید یونیت را شخصی سازی کنید

مد ها (ماد ها) :

گیمرانی که سررشته ای از برنامه نویسی و مدل سازی دارند,همیشه گروهی جمع میکنند سپس برای معروف ترین بازی ها مد های با موضوع های مختلف میسازند. مد هایی وجود دارد که با ریختن آن به بازی خود, یونیت های جدیدی به بازی اضافه میکنید یا دیپلماسی ارتقاع میدهید یا گرافیک بازی بهتر میشود و یا حتی گیمپلی بازی تغییر میکند.شرکت سازنده دست مد سازان را برای ساخت هرچه راحت تر مد برای این بازی باز گذاشته اند.خوشبختانه در کشور ما قوی ترین مد سازان در زمینه ی توتال وار وجود دارد که چندیدن بار توسط شرکت سازنده مودر تقدیر قرار گرفته اند.


نقل قول:[عکس: vq24_total_war_shogun2.jpg]
یکی از افتخار های توتال وار: SHOGUN 2

نتیجه گیری:

بازی SHOGUN 2 یکی از قدرتمند ترین و یکی از حماسی ترین توتال وار ساخته شده تا به امروز است.این بازی را میتوان به راحتی نصبت به بازی های ROME 2 و ATTILA برتری داد. ما در این بازی دیدیم که اگر فاکتور ها پشت سر هم صحیح کار شوند و همه چیز بازی مکمل همدیگر باشد,فقط شاهکاری بی نظیر به وجود می آید.

ویژگی های مثبت بازی:

گرافیک قوی_صداگذاری فوق العاده_مدل ها و یونیت های پر جزئیات _محیط پویا و زیبا_تنوع بالای ساختمان ها_تنوع بالای یونیت ها و سربازان موجود در بازی_نبر دریایی بسیار جذاب چیزی که ROME 2و ATTILA آن را نداشتند _ و.....

ویژگی های منفی بازی:

افت فریم کم موجود در یونیت ها و مدل ها_بخش تهدید در دیپلماسی بسیار ضعیف است.

خوب حال بر مبنای مشکلات و خوبی های بازی نمره را میدهیم.

نمره ی بازی : 100 , 95

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 308 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:51

جنگ برای یک پارچگی | نقد و برسی بازی total war shogun2
سلام دوستان امیدوارم که حالتون خوب باشد.امروز بنده با اولین نقد خود در سایت گیمفا کنار شما هستم.امیدوارم که این نقد و برسی بنده مورد توجه ی شما اساتید عزیز قرار بگیرد.
__________________________

مقدمه:

همیشه تاریخ سوژه ی خوبی برای بازی سازان در سبک های مختلف به خصوص بازی های استراتژیک توتال وار بوده و هست.این سری بازی با عنوان shogun 1 شروع شد و تا به امروز به عنوان total war warhammer ادامه یافته است.سری بازی های توتال وار همیشه به انیمیشن های فراوان موجود در مدل ها و محیط و همچینین به گرافیک و متریال بسیار با کیفیتش معروف است . بازی total war shogun 2 یکی از بهترین و سرآمد تری بازی بین سری total war می باشد.

[عکس: 31di_shogun-2-total-war-cover_gamefa.com.jpg]

نام: shogun 2

سبک:استراتژیک توتال وار

ناشر: SEGA

سازنده: Creative Assembly

سال ساخت: 2010

داستان:

در زمان های قدیم کشور ژاپن یک پارچه نبوده و تحت اختیار ده ها قبیله مختلف بوده است. قبیله ها سال ها با هم میجنگیدن تا قدرت تجاری و وسعت کشور کوچک خود را گسترش دهند.در اینجا بود که قبیله هایی خواستار یک پارچه شدن این سرزمین شدند.در این بازی شما باید قبیله های مختلفی را تحت اختیار خود بگیرید. سپس باید آنقدر قدرتمند بشوید تا بتوانید کیوتو را فتح کنید و تا چهار فصل نگه دارید.وقتی که چهار فصل به پایان برسد, قبیله ی آشیکاگا شوگانت با متحدان خود به کیوتو که تحت اختیار شماست حمله میکند.اگر شما بتوانید که در آن جنگ بزرگ پیروز شوید,تمام قبیله ها شمارا شوگان خطاب میکنند و سرزمین تا حدودی یک پراچه میشود.و حال شما قدرت برتر نظامی و تجاری می باشید. میتوانید با قبایل باقی مانده تجارت کنید و پول به دست بیاورید و یا میتوانید به آن ها حمله کرده سپس تمام آن هارا در اختیار داشته باشید.


[عکس: mcu_25914_scr-179052_gamefa.com.jpg]

 قوی ترین قبیله ی بازی:

در بخش کمپین شوگان 2 شما میتوانید اشخاص مختلفی را برگذیده سپس خود او شوید و اختیارات آن سرزمین را به دست بگیرید.قبیله ی DATE ( داته) بزرگترین سرزمین را دارد. آن ها دارای حیثیت زیادی هستند.اما به دلیل ***** های اشتباه در کنترل کشور , قسمت های غربی سرزمین دست گروهی افتاده است.پایتخت داته دارای شمشیر دارانی ماهر است. شما میتوانید آن ها را خریداری کرده به همراه سربازان مکمل مانند : یاشیگارو ها یا نیزه داران ساده که دفاع قدرتمندی مقابل سوارکاران دشمن است بفرسید. سپس باید به سرزمین شمالی حمله کنید اما یادتان باشد که باید با کشور های دیگر تجارت کنید (البته از راه آبی).زیرا شما با اکثر کشور های شمالی دارای روابط خوبی هستید و با آن ها تجارتی پر سود دارید.اگر شما تازه کار در بازی های TOTAL WAR هستید حتما این قبیله به شما پیشنهاد میشود.

نقل قول:[عکس: wa1s_ss_gamefa.com.jpg]

صحنه ای زیبا از نبرد دو نیزه دار سامورایی

گیمپلی بازی:

بازی SHOGUN 2 دارای کیفیتی بسیار عالی است. اما همه چیز یک بازی صد در صد نمیتواند کیفیت و گرافیک خوب باشد. به همین دلیل شرکت سازنده ی بازی هزینه ی زیادی برای گیمپلی و هوش مصنوعی یونیت ها کرده است.سربازان دارای انیمیشن های مختلفی هستند که وقتتی روی آن ها زوم میکنید نوع جنگیدن و دفاع کردنشان را به وضوح میبینید. در سری بازی های TOTAL WAR بازی SHOGUN 2 در روان بودن و همچنین لذت بخش بودن گیمپلی زبانزد است. شما میتوانید برای حمله به قلعه ی دشمن و صدمه زن به قلعه اش از تیر های آتشین استفاده کنید.در هر قلعه ای دیوار هایی برای گارد گیری تیرکمان داران و برای سخت کردن نفوذ دشمن به آن طراحی شده است.شما میتوانید تیرکمان دارن خود را در آن ها قرار دهید. با این کار خود صدمه ی بزرگی به ارتش دشمن خواهید زد. باید یادتان باشد که از دربازه های به خوبی مراقبت کنید زیرا ممکن است دشمن آن را آتش زده و به راحتی به درون قلعه راه یابند.ویژگی بسیار جالبی که تیرکمان داران دارند این است که پس از مدتی مهماتشان (یعنی تیر هایشان) تمام میشود.و این به آن بعناست که شما باید آن ها را برای جنگ تن به تن  هدایت کنید.در بازی با پیشرفته شدن تکنولوژیتان میتوانید تیرکمان دارانی پرورش دهید که به خوبی می تونند در جنگ های تن به تن مبارزه و دفاع کنند.

شما باید برای تسخیر قلعه پرچم های دشمن را در محیط بازی پایین بکشید تا در آخر به قصر اصلی آن قلعه برسید.


نقل قول:[عکس: t2q7_shogun2_screenshot2.jpg]
گارد زیبای سربازان

ویژگی سربازان در گیمپلی بازی به خوبه طراحی شده. شما وقتی نیزه دارانی را درر راستای سوارکار دشمن میگذارید میتوانید آرایشی بسته به نیزه دارانتان داده سپس دستور دهید نیزه هایشان را به بالا و پایین ببرند.با این کارشان قوی ترین سوارکار بازی را نابود میکنند.همچنین شمشیر داران بازی روح یک ارتش اند.این سربازان خوراک جنگ های تن به تن با نیزه داران و شمشیر داران مقابل هستند. البته نباید از سوارکاران غافل شد. شما میتوانید آن هارا به جناحین دشمن برده تا تیرکمان داران را از بین ببرند.یادتان باشد که اگر شما در  ارتش بزرنگتان تیرکمان دار نصبتا زیادی داشته باشید,همان قدر  هم درصد پیروزی شما در جنگ بالا تر میرود. شما تیرکمان داران را به جلوی ساپ میبرید سپس میگذارید تا آن ها تا وقت هست به سپاه دشمن صدمه بزنند.وقتی که دشمن به تیرکمان دارانتان نزدیک شد,آن هارا به پشت سپاه هدایت کنید! با این کار شما روحیه ی سربازان حریف و همچنین تعدادشان را برای جنگ کم میکنید.البته بخش جنگ دریای هم فوق العاده است!شما هرچقدر هم که در دریا بجنیگد خسته نمیشوید.تنوع بسیار بالای کشتی ها و ویژگی های مختلف آن ها بعث زیباتر شدن هرچه بیشتر جنگ میشود.


نقل قول:[عکس: lc9s_gamefa.com.jpg]
قبایل موجود برای گفت و گو و دیپلماسی

دیپلماسی:

همیشه هم نمیشود به خونریزی های مکرر دل خوش کرد!بعضی وقت ها اینقدر اقتصاد شما ضعیف میشود که باید با کشور ها  وارد گفت و گو شوید.اما صد در صد به همی سادگی ها نمیتوانید دشمنان خود را راضی به تجارت با خود کنید.پس مجبوررید که مببلغی بسیار زیاد به آن ها پراخت کنید.یادتان باشد که این کار فقط تا مدتی محدود طرف مقابل را راضی نگه میدارد.پس شما باید کاری هوشمندانه تر کنید.راهی دیگر هم وجود دارد که هزینه ی مالی ندارد و مدت زمان روابط شما با طرف مقابل بیشتر خواهد ماند.آن این است که باید یکی از دختران خاندان خود را به قبیله ی مقابل پیشنهاد دهید که بایکی از پسران مهم آن قبیله ازدواج کند.بخشی هم برای تهدید طرف مقابل وجود دارد.اما متاسفانه این بخش خیلی ضعیف است.شرکت سازنده نتوانسته که بخش تهدید را موثر بسازد.شما هرچقدر هم قدرتمند باشید,هروقت قبیله ای را تهدید کنید آن ها زیر  بار نمیروند.خیلی کم پیش می آید که این اتفاق ببیوفتد که بترسند.خیلی از گیمر ها به یک جایی میرسند که هرکاری میکنند رکود اقتصادیشان بر طرف نمیشود حتی با تجارت.در اینجور مواقع به دنبال دیپلماسی نباشید.به دنبال ارتقاع را ها,بنادر و قلعه های خود باشید.دلیل رکود این است که شما رشد کردید اما مکان ها اداری شما هیچگونه پیشرفتی نکرده است.بخش های دیگری هم وجود دارد که البته خیلی هم جدید نیستند مانند درخواست کمک از دوستتان در جنگ و درخواست باز کردن مرز های خود به سوی شما و...


نقل قول:[عکس: a2cc_gamefa.com_(2).jpg]
صحنه ای فوق العاده در سینماتیک بازی

گرافیک و یونیت های بازی:

همانطور که میدانید سری بازی های توتال وار دارای گرافیک و طراحی فوق العاده است.همین عمر باعث میشود که شما نتوانید با کامپیوتر های ساده آن هارا بازی کنید. شما این بازی را را میتوانید با آخرین درجه ی کیفی خود با استفاده از GTX 950 بازی کنید.بدون هیچ لگ و تیک تیک کردنی.واقعا شرکت   Creative Assembly در بخش طراحی جزئیات بازی سنگ تمام گذاشته است! تیر های تیر کمان داران به زیبایی در وا قابل دید است.افکت هایی که پست تیر های افراد تفنگ کاملا واضح است.یونیت ها بسیار زیبا طراحی شده اند و دارای گرافیکی بالا و پر جزئیات هستند.اما متاسفانی افت فریم های کوچکی در یونیت های بازی دیده میشود.مشکلینسخه ی قبل از شوگان یعنی ناپلئون نداشت.در هر گروه سرباز , یونیت های مختلفی ساخته شده و شما خیلی کم یونیت تکراری در بین آن ها میبینید.میتوان گفت که بازی SHOGUN 2 جزء موفق ترین بازی بین سری TOTAL WAR است.


نقل قول:[عکس: fuc6_gamefa.com_(3).jpg]
تفنگ داران پر سر و صدا!

موسیقی و صداگذاری :

متاسفانه این بازی نتوانست که موفقیت های بزرگ ناپلئون را در بخش موسیقی به دست آورد.البته یادمان باشد که 3 بازی شوگان و ناپلئون ومدیوال و وارهمر جزء بهترین نسخه های بازی توتال وار هستند و مقایسه ی آنها کار درستی نمیباشد.در بخش صداگذاری بازی تقریبا بی نقص است.شما به وضوح صدای قدم سربازان,صدای تکان خوردن زره , صدای تیر کمان ها ,صدای دستوات فرمانده ها ,صدای آب و هوا و صدای به هم خوردن چیزی و..... را میشنوید.بازی دارای صداگذاری بسیار حرفه ای است.یادتان باشد که فقط متریال باکیفیت محیط و مدل را واقعی نمیکند , بلکه صداهای موجود در اتفاق های مختلف محیط و مدل بازی را واقعی تر و دلچست بر میکند.این دو فاکتور مکمل همدیگر میباشند.


نقل قول:[عکس: qchh_گیمفا.jpg]
مدی کم نظیر که با آن میتوانید یونیت را شخصی سازی کنید

مد ها (ماد ها) :

گیمرانی که سررشته ای از برنامه نویسی و مدل سازی دارند,همیشه گروهی جمع میکنند سپس برای معروف ترین بازی ها مد های با موضوع های مختلف میسازند. مد هایی است که با ریختن آن به بازی خود, یونیت های جدیدی به بازی اضافه میشود یا دیپلماسی ارتقاع میابد یا گرافیک بازی بهتر میشود و یا حتی گیمپلی بازی تغییر میکند.شرکت سازنده دست مد سازان را برای ساخت هرچه راحت تر مد برای این بازی باز گذاشته اند.خوشبختانه در کشور ما قوی ترین مد سازان در زمینه ی توتال وار وجود دارد که چندیدن بار توسط شرکت سازنده مودر تقدیر قرار گرفته اند.


نقل قول:[عکس: vq24_total_war_shogun2.jpg]
یکی از افتخار های توتال وار: SHOGUN 2

نتیجه گیری:

بازی SHOGUN 2 یکی از قدرتمند ترین و یکی از حماسی ترین توتال وار ساخته شده تا به امروز است.این بازی را میتوان به راحتی نصبت به بازی های ROME 2 و ATTILA برتری داد. ما در این بازی دیدیم که اگر فاکتور ها پشت سر هم صحیح کار شوند و همه چیز بازی مکمل همدیگر باشد,فقط شاهکاری بی نظیر به وجود می آید.

ویژگی های مثبت بازی:

گرافیک قوی_صداگذاری فوق العاده_مدل ها و یونیت های پر جزئیات _محیط پویا و زیبا_تنوع بالای ساختمان ها_تنوع بالای یونیت ها و سربازان موجود در بازی_نبر دریایی بسیار جذاب چیزی که ROME 2و ATTILA آن را نداشتند _ و.....

ویژگی های منفی بازی:

افت فریم کم موجود در یونیت ها و مدل ها_بخش تهدید در دیپلماسی بسیار ضعیف است.

خوب حال بر مبنای مشکلات و خوبی های بازی نمره را میدهیم.

نمره ی بازی : 100 , 95

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 395 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:36

E3 2016 | بتای مادهای Fallout 4 در پلی‌استیشن ۴ دارای مشکلات جدی است
[عکس: 2884841-fallout4_e32015_20150615_v3thumb-768x432.jpg]

مادهای بازی Fallout 4 در ماه مِه برای ایکس‌باکس وان دردسترس قرار گرفتند و حالا خود را برای میزبانی از دارندگان پلی‌استیشن ۴در اواخر ماه آماده می‌کنند. قبل از عرضه، بتزدا بروزرسانی را برای «کیت ساخت (Creation Kit)» نسخه رایانه‌های شخصی Fallout 4 منتشر کرد تا بازی را برای بتای بسته مادهای بازی در پلی‌استیشن ۴ آماده کند. در ادامه با گیمفا همراه باشید.

دارندگان رایانه‌های شخصی می‌توانند آخرین بروزرسان را دریافت کنند تا قادر به ارسال مادهای پلی‌استیشن ۴ به 

شوند. اگرچه ، مادهای پلی‌استیشن ۴ دارای مشکلات محسوسی است که باید از آن‌ها پرهیز کرد.
این مشکلات قابل‌توجه شامل کارنکردن فایل‌های صوتی در پلی‌استیشن ۴ و محدودیت حجم ۹۰۰ مگابایتی می‌شود. برای مثال، 
.
مشکل دیگر این است که مادهای Fallout 4 در پلی‌استیشن ۴ ممکن است به مشکلات حافظه و پردازشی دچار شوند. البته بتزدا می‌گوید در حالی همکاری با سونی است تا پیش از عرضه کامل ماد‌ها تمام مشکلات شناخته‌شده را رفع کند. همچنین بروزرسان کیت ساخت بازی در حساب استیم دارندگان رایانه‌های شخصی در دسترس است که شامل «بهبودهای کلی و رفع باگ‌ها» نیز می‌شود. می‌توانید لیست تغییرات و همچنین مشکلات مادها در پلی‌استیشن ۴ را در پایین مشاهده نمایید:
قابلیت‌های جدید و بهبودها

مشکلات شناخته‌شده با مادهای پلی‌استیشن ۴
  • بافت‌های رایانه‌های شخصی استفاده شده است. مشکلات پردازش و حافظه ممکن است رخ دهد. ما در حال همکاری با سونی هستیم تا در بروزرسانی‌های آینده «پردازش بافت‌های بهینه» را به بازی اضافه کنیم.
  • فایل‌های صوتی کار نمی‌کنند. فرمت صوتی پلی‌استیشن ۴ یک فرمت به‌خصوص است. ما درحال کار با سونی هستیم در آپدیت‌ بعدی پشتیبانی از فایل‌های صوتی را به بازی اضافه کنیم.
  • حجم مادهای پلی‌استیشن ۴ در حال حاضر به حدود ۹۰۰ مگابایت محدود شده اند. لطفا مادهای با حجم بیشتر را ارسال نکنید. ما درحال همکاری با سونی هستیم تا این محدودیت را کمتر کنیم.

بتزدا می‌گوید بتای بسته مادهای Fallout 4 برای پلی‌استیشن ۴ «نزدیک» است. همچنین توسعه‌دهنده بازی می‌گوید شما با ساخت یک ماد در رایانه شخصی و ارسال آن به 
، به انجمن‌های بتای بسته مادهای پلی‌استیشن ۴ دعوت می‌شوید و می‌توانید «در آزمایش و تست مادها همکاری داشته باشید.»

منبع:

http://www.gamespot.com/articles/fallout-4-ps4-mods-have-some-serious-beta-issues/1100-6441030/

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 278 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:04

سی‌دی‌ پراجکت‌ رد می‌گوید کنسول نینتندو NX خارق‌العاده خواهد بود
[عکس: nintendo_header.jpg]

مدیر روابط عمومی استودیو سی‌دی پراجت رد اعلام کرد آن‌ها «چیزهایی» درباره کنسول نینتندو NX می‌دانند. با ما در ادامه همراه باشید.

فابین ماریو دوهلا، مدیر روابط عمومی استودیو سی‌دی پراجت رد، به یک شبکه گفته است که NX «خارق‌العاده» خواهد بود. او گفت:


نقل قول:

خارق‌العاده خواهد بود. به‌عنوان یک توسعه دهنده [سی‌دی پراجکت رد] می‌توانید به سخت‌افزار دسترسی داشته باشید و هر کس [در سی‌دی پراجکت رد] به آن امید دارد. ما چیزهایی میدانیم.


مقایسه بین توسعه‌دهندگان ژاپنی و اروپایی به کنسول Wii ختم شد و دولا ادامه داد:

نقل قول:

در ژاپن…آن‌ها فکر می‌کردند که خیلی خوب است…ولی اروپایی‌ها مدت بیشتری طول کشید [تا با آن سازگار سوند]…ولی چیزی که از NX [از طرف توسعه‌دهندگان] به گوش‌ می‌رسد تماما خوب است.


در این زمان، مجری اشاره کرد که سخت‌افزار این کنسول از ایکس‌باکس جدید بسیار ضعیف‌تر خواهد بود.
دوهلا پاسخ داد:

نقل قول:

من فکر میکنم این امر [برای نینتندو] اهمیت زیادی در آینده نداشته باشد. آیا [NX] می‌تواند از ایکس‌باکس جدید قوی‌تر باشد؟ دیدگاه واقع‌گرایانه نسبت به مسئله داشته باشیم: آیا نینتندو قادر است کنسولی قوی‌تر از ایکس‌باکس جدید بسازد؟ آیا مقرون به‌صرفه است؟ آیا آن‌ها به تاسیسات صنعتی، منابع و غیره دسترسی دارند؟…[دوهلا چندین بار سرش را به نشانه نهی تکان می‌دهد] و چه چیزی نتیجه مثبت این موضوع خواهد بود؟ چه کسی قرار است برایش بازی بسازد؟


هنگامی که سوال شد چه نوع کنسولی خواهد بود، دوهلا گفت «خارق‌العاده خواهد بود!»

منبع:

https://www.vg247.com/2016/06/20/cd-projekt-red-says-nx-will-be-fantastic/

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 264 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:04

راهنمایی برای بازی Time Shift
توی این تایپیک در مورد مشکلاتی که در مراحل بازی تایم شیفت براتون به وجود میاد صحبت میکنیم و توسط کسانی که تجربه این بازی رو داشتن این مشکلات حل خواهد شد (ان شاالله S0 (43) )

خب...
من خودم توی مرحله دوم گیر افتادم S0 (43)
اون تیکه ای که از نردبون بالا میرم و شیشه رو میشکونم
میرم سمت اون مرده (از ارتش خودمون)
میپره تو اون سوراخه (طبقه پایین تر میفته)
تا میرم اونجا سقف میریزه روم و راه بازگشتی نیست و همونجا میمیرم Confused
در ضمن میدونم باید از اونجا برم چون در حین بالارفتن از نردبون بازی سیو میشه
کمک S0 (43)
یکیم بگه چجوری باید کند و سریع کنم روال بازیو
یکی از قابلیتاشه ولی من پیدا نکردم تو کیبورد

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 386 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:48

Titanfall 2 | Official Thread

به نام خدا


[عکس: go.php_.jpg]

تاریخ انتشار: 27 October, 2016
(۱۳۹۵, آبان ۶)
سبک بازی: Shooter, First-Person, Action, 3D
سازنده بازی: Respawn Entertainment
ناشر بازی: EA

Titanfall 2 یکی از پرطرفدارا ترین بازی های سبک شوتر اول شخص است که با چاشنی اکشن خود توانست در همان نسخه اول دل طرفداران را بدست آرود. Titanfall 2  دارای بخش تک‌نفره هم خواهد بود که اولین بار در سری است. قابلیت های خلبانی جدیدی از جمله قابلیت استفاده از قلاب به بازی اضافه شده و به گفته منابع، این قابلیت کاربرد گسترده ای خواهد داشت. به عنوان مثال می توانید به وسیله قلاب، از فواصل دور به راحتی وارد تایتان ها شوید یا آن را به سمت دشمنانی که بین زمین و هوا معلق هستند پرتاب کرده و آن ها را به طرف خود بکشانید. در نهایت به وسیله این قابلیت حرکات پارکور در بازی نیز ساده تر، گسترده تر و جذاب تر خواهند شد. یکی از هدایای پیش خرید عنوان Titanfall 2، سلاحی به نام Violator خواهد بود. نقشه های بخش چند نفره نسبت به نسخه قبل بسیار وسیع تر خواهند بود و این بدین معنی است که بازیکنان بیشتری در هر نقشه می توانند با یکدیگر رقابت کنند.

دِوین بِنِت در مورد کمپین تک‌نفره این بازی گفت:

نقل قول:

 در کمپین تک‌نفره بازی Titanfall 2، بازیکن به اعماق دنیای Titanfall می‌رود و شاهد پیوستگی هرچه بیشتر خلبان و تایتان خواهیم بود و امکان کنترل کامل برروی حرکات و مبارزات تایتان امکان پذیر خواهد بود.

امکان پیش‌خرید این بازی برروی پلتفرم‌های پلی‌استیشن۴، ایکس‌باکس‌وان و رایانه‌های شخصی وجود دارد. در کنار نسخه‌ استاندارد این بازی، سه نسخه دیگر از آن وجود دارد: نسخه Deluxe / نسخه Vanguard / نسخه Marauder

این عنوان در ۲۸ اکتبر (جمعه ۷ آبان) برروی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

تریلر رسمی بازی:


تریلر پخش شده در E3 2016 از بخش چند نفره Titanfall 2

تصاویر بازی




بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 349 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:48

تماشا کنید :نمایشی ۱۳ دقیقه‌ای از گیم‌پلی IP جدید یوبی‌سافت با نام Steep
[عکس: STE_art_worldhires_e3_160613_230pm_14658...strain.jpg]

یوبی‌سافت در E3 2016، با نمایش IP جدید و جهان باز خود، یعنی Steep که حول سرزمین‌های برفی و عجیب می‌گذرد، بسیاری از طرفدران را متعجب کرد. اگر می‌خواهید که از خود بازی و گیم‌پلی آن چیزهای بیشتری ببینید، با ما در ادامه همراه ما باشید.

 Steep عنوانی خاص است که به SSX هم شباهت دارد. این بازی هم در سرزمین‌های برفی و عجیب و غریب می‌گذرد که با محیط زیبا و چشم‌نواز و البته گیم‌پلی جذاب می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. یوبی‌سافت مدتی بود که از IP جدید صحبت می‌کرد و به نظر می‌رسد که Steep، همان IP معرفی نشده است. همچنین لازم به ذکر است که این عنوان در ماه دسامبر (آذر-دی) برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هشتِ ایکس‌باکس‌وان و پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. اکنون شما را به دیدن نمایش جالب Steep دعوت می‌کنیم.


منبع:-

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 291 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:48

مدیر عامل تیک-تو نسبت به توسعه‌ی نینتندو ان‌ایکس هیجان‌زده است
[عکس: nintendo-nx-760x427.jpg]

استراس زلنیک، مدیرعامل تیک-تو، در مصاحبه‌ی جدیدی که انجام داده، خود را نسبت به نینتندو ان‌ایکس علاقه‌مند نشان داده و مشتاق عناوینی است که این کنسول به ارمغان خواهد آورد. جهت کسب جزئیات بیشتر با گیمفا همراه باشید.

وب‌سایت 

، به‌تازگی مصاحبه‌ای با استراس زلنیک ترتیب داده و نظر او را درمورد نینتندو ان‌ایکس پرسیده است. با توجه به پاسخ‌های او، به نظر می‌رسد که وی به پشتیبانی از این کنسول در آینده امیدوار است. او در طی مصاحبه گفته است:

نقل قول:این می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. شما هرگز نمی‌خواهید نینتندو را به شمار بیاورید. آن‌ها آرام و بی‌سر و صدا به جلو می‌روند، در حالی که بعد به بازار می‌آیند و کارهای هیجان‌انگیزی انجام خواهند داد. ما هیجان‌زده و علاقه‌مند هستیم و آنچه نینتندو قصد انجام آن در آینده را دارد، دنبال می‌کنم.


به نظر می‌رسد که تیک-تو، هیچ بازیِ در حال توسعه‌ای ندارد؛ اما در مورد نینتندو ان‌‌ایکس هیجان‌زده است و شاید محبوب‌‌ترین عناوین خود را بر روی این کنسول منتشر کند. آن‌ها منتظر نینتندو ان‌ایکس بوده و آن را دنبال می‌کنند که شاید چیز خوبی از آن حاصل شود.

تیک-تو، شرکت مادر و مسئول ناشرانی نظیر راک‌استار گیمز و توکی گیمز است. ممکن است که عناوینی نظیر NBA 2K و WWE 2K در آینده برای نینتندو ان‌ایکس منتشر شوند. همچنین عناوین راک‌استار هم می‌توانند برای نینتندو ان‌ایکس منتشر شوند؛ مانند Grand Theft Auto که تا کنون برای Wii و Wii U عرضه نشده است.


بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 534 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:00

تولید یک بازی ایرانی بینظیر به همراه جلوه های ویژه CGI
پس از یکسال سرانجام استودیو تصویر دنیای مجازی بازی جنگ بال را منتشر کرد .
طبق پیشنمایش های منتشر شده از این بازی , بازی داستان محور است و در آن از CGI استفاده شده .
مدیر تولید بازی گفته که ساخت انیمیشن های بازی بیش از 3 ماه طول کشیده .
نکته ی دیگه اینکه برای اولین بار در بازی های ایرانی از صداگذاری لایه ای در کنای صدای دالبی استفاده شده که به کمک هدست حالت واقعیت مجازی خاصی به بازیباز میده .


یکی از تصاویر بازی:
[عکس: com.tdm.jangball_79c8ade3-93de-4895-939d...8d2d53.png]

[url=http://www.aparat.com/v/r8FVC][/url]

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 305 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:00

تماشا کنید: ۱۰ دقیقه از گیم‌پلی جذاب عنوان NiOh
عنوان NiOh که این روزها با نام دارک سولز تیم نینجا نیز از آن صحبت می‌شود، در فاصله کم و با تبلیغات نسبتا اندک توانست به عنوانی مورد انتظار تبدیل شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب‌سایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.

عنوان NiOh  در کنفرانس سونی در E3 2016 نمایشی نداشت اما این دلیل نمی‌شود که در این نمایشگاه حضور نداشته باشد. اگر می‌خواهید تکامل این بازی را نسبت به دموی ماه های پیش مشاهده کنید، ویدیوی گیم پلی ۱۰ دقیقه ای این عنوان را از دست ندهید. گیم‌پلی بازی به نظر بسیار خشن می‌رسد. این بازی در ماه آگست منتشر خواهد شد.

[عکس: news_nioh_hq_trailer_and_screens-17375.jpg]

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 342 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:48

Dawn of War III در تصاویر جدید فوق‌العاده به نظر می‌رسد
شرکت سگا تصاویر جدیدی را از عنوان Dawn of War III منتشر کرده است که در ماه آینده برای پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. برای مشاهده تصاویر با وب‌سایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.

کیفیت تصاویر منتشر شده از عنوان Dawn of War III بسیار بالا است و طرفداران این سری قطعا از آن‌ها لدت خواهند برد. علاوه بر تصاویر درون بازی، تصاویر هنری زیبایی نیز منتشر شده است. شما می‌توانید این تصاویر را در زیر مشاهده کنید:

[عکس: DOW3-Concept-Acheron-2_1464004652-200x105.jpg]

[عکس: DOW3-Base-Attack_1464004575-200x112.jpg]

[عکس: DOW3-Solaria-Warrior_1465287581-200x112.jpg]

[عکس: DOW3-Gabriel-HellsGate_1465287580-200x136.jpg]

[عکس: DOW3-Volcano-View_1464004579-200x112.jpg]

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 306 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:48

عنوان Song of the Deep توسط ESRB رده‌بندی سنی شد
عنوان Song of the Deep که بازی GameTrust است و به وسیله استودیوی اینسامنیاک گیمز در حال ساخت است به تازگی توسط سازمان ESRB رده بندی سنی شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب‌سایت خبری، تحلیلی گیمفا همراه باشید.

سازمان ESRB رده بندی E، یعنی «برای همه» را برای عنوان Song of the Deep انتخاب کرده است. عنوان Song of the Deep در تاریح ۱۲ جولای سال جاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن۴، اکس‌باکس‌وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

پس از این نگاهی به توضیحات ESRB در مورد بازی انداختیم که اشاره شده بازی‌بازان می‌توانند دشمنان را به وسیله قلاب وصل شونده، وسایل برقی و یا سونارهای مختلف از بین ببرند. دشمنان بازی نیز شامل مواردی مانند ماه ژله‌ای، جوجه تیغی و عنکبوت‌های غول‌آسا می‌شوند. در زیر می‌توانید این توضیحات را به صورت کامل مطالعه کنید:

نقل قول:

این یک بازی ماجرایی است که بازی‌بازان در آن در نقش Merryn قرار دارند؛ یک کاوش‌گر جوان که اعماق اقیانوس‌ها را برای یافتن پدر خود جست و جو می‌کند. با کنترل کردن زیردریایی Merryn در محیط زیر دریا، بازی‌بازان باید معماهایی را حل کنند و با دشمنان متنوع بازی دست و پنجه نرم کنند (ماهی‌های ژله‌ای، عنکبوت‌های غول‌پیکر و…). زیر دریایی از یک قلاب متصل شونده، وسایل برقی و سونارهای گوناگون برای از بین بردن دشمنان بهره می‌برد. دشمنان در بازی پس از شکست خوردن به تکه‌های بیشتری تقسیم می‌شوند و در مواقعی ناپدید می‌شوند.


[عکس: Song-of-the-Deep.jpg]

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 302 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:48

نخستین نوت بوک مجهز به GTX 1080M برای پیش خرید آماده است
به نظر می‌رسد که شرکت طراح نوت بوک و قطعات گیمینگ‌ سوئدی یعنی IVY نخستین شرکتی است که شروع به پیش فروش لپ تاپ‌هایی مجهز به GTX 1080M کرده باشد. افرادی که این لپ تاپ را پیش خرید کنند 3000 کرون تخفیف خواهند گرفت. (قیمت اصلی نوت بوک IVY 17P حدود 24000 کرون خواهد بود.)
[عکس: IVY-Gaming-Laptop-17P-with-GTX-1080M.jpg]

انتظار می‌رود که این لپ تاپ ابتدا 29 ماه جولای و بعد از این تاریخ مجددا در 17 آگوست عرضه شود. اگر این اطلاعات صحیح باشند، حدود یک ماه و نیم دیگر تا معرفی رسمی GeForce GTX 1080M فاصله خواهیم داشت. اطلاعات لو رفته این مطلب را هم تأیید می‌کنند که این کارت گرافیک Mobile (به معنای قابل حمل) از هشت گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 بهره خواهد برد. بنابراین خبری از حافظه‌های GDDR5X در نسخه‌های لپ تاپ GTX 1080 نخواهد بود.

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 430 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:44

سونی جزئیاتی جدید از God of War به علاوه یک تصویر متحرک از بازی منتشر کرد
[عکس: GodOfWar-ds1-670x377-constrain.jpg]
شرکت سرگرمی‌ها سونی، امروز بالاخرهرا تاسیس کرد و به علاوه‌ی ارائه‌ی اطلاعات و جزئیات جدید از داستان بازی، تصویری متحرک و زیبا از این عنوان منتشر کرد. در ادامه می‌توانید اطلاعات منتشر شده توسط سونی را مطالعه کنید.

همان‌طور که گفته شد، سونی جزئیاتی از داستان و محیط بازی منتشر کرده که به شرح زیر است:
 

نقل قول:آنچه در پیش نهفته است:

این یک آغاز جدید برای کریتوس خواهد بود. زندگی به عنوان یک مرد معمولی، به دور از سایه‌ی خدایان، او به دنبال تنهایی در سرزمین‌های ناشناخته‌ی اساطیر اسکاندیناوی است. با هدفی جدید و پسرش در کنار او، کریتوس باید برای بقا مبارزه کند، زیرا نیروهای قدرت‌مند او را تهدید کرده‌اند که در زندگی جدیدی که آغاز کرده، اختلال ایجاد کنند.

یک شروع تازه:

انتقام او از خدایان Olympus، به مراتب در پشت سر اوست. کریتوس، اکنون به عنوان یک مرد معمولی در سرزمین‌های خدایان اساطیر اسکاندیناوی و هیولاها زندگی می‌کند. شرایط سختی است، دنیای بی‌رحمی که کریتوس برای زنده‌ماندن، باید مبارزه کند… و به فرزند خود هم بیاموزد تا مثل آن عمل کند.

شانس دوم:

به عنوان یک مربی و حامیِ پسری مصمم برای کسب احترام و حرمت خود، کریتوس با فرصتی غیرمنتظره برای کنترل و تسلط‌‌یافتن بر خشم خود مواجه می‌شود که مدت‌هاست به او گفته شده است. با سوال از اصل و نسب تاریک کریتوس، او به پسر خود گفته که امیدوار است تا کم‌و‌کاستی‌های گذشته را جبران کند.

Midgard و فراتر از آن:

با قرارگیری در داخل جنگل‌ها، کوه‌ها و نواحی افسانه‌ها و فرهنگ اساطیر اسکاندیناوی، عنوان God of War دارای یک محیط مجزای جدید با مجموعه‌ی موجودات، هیولاها و خدایان خود خواهد بود.

 درگیری فیزیکی:

با دوربین آزادِ بر روی شانه‌ی کریتوس، دید شخصیت نزدیک‌تر از همیشه می‌شود؛ مبارزات در God of War، نزدیک، دیوانه‌وار و پایدار هستند. تبر قدرت‌مند کریتوس، جادویی و چند وجهی بوده که سلاحی وحشیانه است و به عنوان ابزاری برای اکتشافات هم محسوب می‌شود.

این بود از توضیحات جدید سونی، همچنین می‌توانید از 

تصاویر جدیدی که به تازگی منتشر شده را مشاهده کنید. همان‌طور که گفته شد، سونی تصویر متحرکی جدید از بازی منتشر کرد که شما را به دیدن آن دعوت می‌کنیم.
[عکس: ezgif-2765634818.gif]

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 352 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:35

حال که دیوانگی نمایشگاه E3 2016 به پایان رسیده، وقت آن است که ببینیم نام کدام کنفرانس‌ها و بازی‌ها، بیشتر در رسانه‌ها ذکر شده‌اند. در فیس‌بوک برنده کنفرانس سونی است اما کل رسانه‌ها فقط به فیس‌بوک ختم نمی‌شوند. 

شرکت برندواچ آماری را منتشر کرده که مدعی است از “پلتفرم هوش اجتماعی” آنها تهیه شده و جزئیاتی کامل‌تر را در اختیار قرار می‌دهد. برای این آمار، بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ ژوئن (۲۳ تا ۲۶ خرداد) در نظر گرفته شده است.
در بحث کنفرانس‌ها، کاملا واضح است که شرکت مایکروسافت با ۲۹ درصد، پربحث‌ترین کنفرانس را در میان تمامی شرکت‌ها داشته است؛ میزانی که ۱۰ درصد از سونی بیشتر می‌باشد. دیگر شرکت‌ تولید کننده سخت‌افزار یعنی نینتندو، فقط در ۱۲ درصد باقی ماند که البته نمایش Treehouse یک کنفرانس خبری کامل هم نیست.
بعد از سونی، کنفرانس یوبی سافت با ۱۷ درصد قرار دارد و کمتر از همه نیز PC Gaming Show با ۲ درصد قرار دارد.مقایسه کلی کنفرانس‌‌ها

حال کنفرانس‌ها را جداگانه تفکیک می‌کنیم.
پربحث‌ترین بازی در کنفرانس شرکت الکترونیک آرتز، FIFA 17 با ۱۹ درصد است که با توجه به محبوبیت این سری بازی ورزشی، اصلا چنین چیزی جای تعجب ندارد. Mass Effect: Andromeda هم هر‌چند نمایشی کوتاه داشت اما محبوبیت آن به حدی بود که با Battlefield 1 یکسان شده و هر دو ۱۸ درصد کل آمار را کسب کنند.

بازی‌های کنفرانس الکترونیک آرتز

در کنفرانس بتسدا اختلاف بین عناوین بیشتر حس می‌شود و در این میان، بازی Dishonored 2 که اولین نمایش گیم‌پلی خود را در E3 داشت، ۲۰ درصد کل آمار را بدست آورد. نسخه‌بازسازی شده Skyrim هم با اینکه بازی جدیدی نیست اما موفق به تصاحب ۱۸ درصد آمار شد که تحسین برانگیز است.

بازی‌های کنفرانس بتسدا

در کنفرانس شرکت یوبی‌سافت، دو بازی South Park: The Fractured but Whole و Watch Dogs 2 بسیار خوش درخشیده‌ به ترتیب ۲۵ و ۲۰ رصد چارت را بدست آوردند. بعد از آنها Ghost Recon: Wildlands و For Honor با ۱۳ و ۱۲ درصد، تنها عناوین باقی مانده دارای میزان درصد ۲ رقمی هستند و بقیه همه زیر ۱۰ درصد قرار دارند.

بازی‌های کنفرانس یوبی‌سافت

در کنفرانس‌های سونی و مایکروسافت طبیعی است که این درصد‌ها و آمار، بین بازی‌های بیشتری تقسیم شوند.
سری جدید God of War در کنفرانس سونی با کسب ۱۸ درصد آمار، پربحث‌ترین بازی این شرکت قلمداد می‌شود. بازگشت سری بازی Resident Evil با هفتمین عنوان اصلی و نسخه‌ بازسازی شده سه بازی Crash Bandicoot نیز مواردی نیستند که بشود از کنار آنها رد شد و با کسب ۱۲ درصد دوم هستند.

بازی‌های کنفرانس سونی

مایکروسافت که نیز در ابتدا گفته شد پر بحث‌ترین کنفرانس را داشته است، بازی‌های کمی را همراه خود نیاورده بود که در این میان بیشتر آنها مانند Forza Horizon 3 و Gears of War 4، قرار است علاوه بر کنسول ایکس‌باکس وان، برای رایانه‌های شخصی با سیستم عامل ویندوز ۱۰ هم منتشر شوند. دو بازی نامبرده به ترتیب ۱۲ و ۱۱ درصد آمار را تصاحب کرده و بعد از آنها نیز عناوین Dead Rising 4 ،Minecraft و بازی مستقل We Happy Few با ۸ درصد حضور دارند.

بازی‌های کنفرانس مایکروسافت

در آخر نیز نظر شما را به تماشای چارتی بزرگ از تمامی بازی‌های E3 جلب می‌کنیم. کاملا واضح است که برنده این نمایشگاه، جدیدترین بازی شرکت نینتندو از سری عناوین Zelda یعنی The Legend of Zelda: Breath of the Wild بوده که اختلاف بسیار زیادی هم با ربته‌های دوم و سوم که شامل Battlefield 1 و God of War می‌شود دارد.

کلیه بازی‌های E3 2016

 

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۴

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 280 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:27

کوجیمای از گور برخاسته از گور کونامی برخاست و با رساندن خودش به سونی و نمایش مگاتن تازه سر از خاک درآورده‌اش، دوباره ثابت کرد همان سامورایی چشم‌بادامی‌ مؤلف‌سازی هست که نگاه و نگره‌ی اورجینالش کپی ندارد. او از گور برخاست و با پرده‌برداری از مگاتن انفجاری‌اش این نکته را دوباره یادآور شد که پشت چهره‌ی ریش‌درآورده‌ی تقریباً سالخورده‌اش همچنان مغزی وجود دارد مملو از ایده‌های مگاتنی که دوباره با پرده برداشتن از آن می‌تواند خودش را به‌عنوان صاحب‌سبک هنر هشتم ثابت کند. Death Stranding با همان شبه‌نمایش خیلی کوتاهش باز اهرمی شد برای ذهن شارلاتان کوجیما تا مخاطبش را فریب داده و به وادی مجهولات «بی‌نهایت در بی‌نهایت» ببرد، و مخاطبش را به‌طور غریزی و ناخودآگاهانه وادار به کمی تاْمل و مشاجره کند. در ادامه با بررسی این مگاتن تازه سر از خاک درآورده همراه باشید تا با کمی آسمان و ریمسان بافتن بهم تا قسمتی از معادلات چندمجهولی این نمایش پرده برداریم.


[عکس: 23648853653086702176.jpg]

از آن بخت بد که سازنده‌ها بعد جدایی از ناشرشان به حاشیه می‌روند، توقع نداشتم که کوجیما این‌طوری در مقابل اندرو هاوس و حضار به این شکل حماسه‌آفرین حضور پیدا کند. حالا جدا از نمایش بازی و آهنگ موردعلاقه‌ام که در آن قرار داشت، از این لحجه‌ی مزخرف همیشگی اما جالب کوجیما بسیار لذت بردم. از خود حضور فیزیکی‌اش خوش‌نمک‌تر بود.

پیش از هر چیزی، عنوان عجیب بازی بیش‌تر از همه ذهن من را مشغول می‌کند، همان‌طور که نام «متال گیر سالید». در واقع یک معنی لغوی و خاص نمی‌شود به‌عنوان بازی داد؛ مثلاً نمی‌شود گفت Death Stranding یعنی «مرگ تابنده» یا «به گل نشسته». همان‌طور که نمی‌توانیم بگوییم «متال گیر» یعنی «ابزار آهنی»! عنوان‌هایی که کوجیما انتخاب می‌کند اغلب ریشه در ذات مفهوم بازی‌اش دارد و موقع انجام بازی می‌شود فهمید به چه چیزی اشاره می‌کند؛ به‌طور مثال اسم «فانتوم پین» که در متال گیر سالید ۵ استفاده شد زمانی برای مخاطب معنی پیدا می‌کرد که بازی را به پایان می‌رساند. احتمال زیاد هم این بازی جدید زمانی مفهوم درستش مشخص می‌شود که خودِ بازی را انجام دهیم. با این حال، کوجیما تعریفی توآم با ابهام درباره‌ی اسم بازی می‌دهد. وی می‌گوید:


نقل قول:«وقتی یک توده به‌گل می‌نشینند، در واقع به ماهی‌های بزرگ و نهنگ‌ها اشاره می‌کنیم که به ساحل می‌آیند. تعدادی از آن‌ها زنده می‌مانند و چنین چیزی را «به‌گل نسشتن زنده» و اگر بمیرند «به‌گل نشستن مرده» می‌نامیم. معنی عنوان بازی هم درباره‌ی کسی است که از دنیایی دیگر آمده و به‌گل نشسته است. با این حال کلمه‌ی Strand در اصطلاحات روانشناسانه یعنی «رشته»؛ همین‌طور معنی دیگر آن یعنی زنجیر و طناب [آمدن این دو حرف در کنار هم اغلب نماد زندانی کردن یک شخص به‌وسیله‌ی زنجیر و طناب می‌تواند باشد.] در نهایت اسم بازی دو مفهوم دارد؛ به‌گل نشسته/رشته و طناب.»

توضیحات کوجیما تقریباً واضح هستند اما در حرف پایانی‌اش و معنای اسم بازی یک پارادوکس دیده می‌شود. او در قسمت پررنگ شده به کسی اشاره می‌کند که به‌گل نشسته ولی برخلاف بقیه‌ی نهنگ‌ها و ماهی‌ها زنده مانده است؛ لذا با توضیحات خودش باید اسم بازی را Live Stranding می‌گذاشت؛ چون نورمن بعد از به ساخل آمدن زنده ماند. چنین توضیح متناقض‌نمایی باعث می‌شود تا تصور کنم داستان بازی درباره‌ی توهم‌های نورمن بعد از به کما رفتن یا دنیای پس از مرگ است، که اگر چنین ایده‌ای پشت بازی خوابیده باشد تعجب‌برانگیز نیست؛ زیرا کوجیما قبلاً هم از این ایده در دموی «سایلنت هیلز» استفاده کرده بود و اشاره‌هایش در بازی باعث می‌شد تا فکر کنم این دمو نشان‌گر دنیای بعد از مرگ ونوم اسنیک/بیگ باس است. (در آخر مقاله پیرامون این موضوع صحبت خواهم کرد.) با استناد به تجربه‌های آدم‌هایی که به کما رفته‌اند و تا ساعاتی قلب یا مغزشان از کار افتاده بود، آن‌ها بعد از مرگ در همان جای خودشان بلند می‌شوند و اول از همه خودشان هم نمی‌دانند که مرده‌اند. دلیلی که از همه مهم‌تر است و سبب می‌شود تا فکر کنیم بازی دنیای پس از مرگ است، توئیت مرموز خود کوجیماست که به‌نوعی چنین چیزی را تاْیید می‌کند. کوجیما چنین می‌نویسد:


نقل قول:«زمانی که در بازی شکست می‌خورید، سیستم بازی گزینه‌ی «ادامه» را جلویتان قرار می‌دهد. داستان و گیم‌پلی جفتشان این‌گونه نشان می‌دهند که شخصیت داستان شما مرده است یا کشته شده. ولی این بار «مردن» و «مرگ» معنی دیگری می‌دهد.»


[عکس: 47597566121283394397.jpg]

شش قفل و یک دست‌بند. احتمالاً‌ نورمن در اسارت است.

از این گفته‌ها می‌شود این‌طور نتیجه گرفت که بازی مقابل مرگ شخصیت داستان دیگر گزینه‌ی «ادامه» نمی‌گذارد و قرار نیست دوباره بازی را از جایی آغاز کنید. تقریباً چیزی شبیه به بازی Heavy Rain که اگر در آن حرکت اشتباهی می‌کردید شخصیت‌تان برای همیشه می‌مرد و دیگر راهی برای بازگشت نبود؛ بنابراین با توجه به این شواهد می‌شود نتیجه گرفت که بازی همان دنیای بعد از مردن را هدف قرار گرفته است.

کوجیما سعی می‌کند بازی‌هایش را تک‌بعدی نساخته و مضامین گوناگونی را وارد بازی‌اش کند. همان‌طور که سری متال گیر جدا از طعنه زدن به جنگ، به‌نوعی از ***** جنگ‌طلب *****‌های آمریکا و روسیه انتقاد کرده و حتی گاهی گریزی می‌زند به مفهوم و اهمیت «زبان» و تاْثیری که می‌تواند روی افکار آدمی بگذارد. بازی جدید او نیز تنها به نهنگ‌ها یا نفت اشاره نمی‌کند، و موضوع دیگری که کوجیما برای آن برگزیده ارتباط تمامی اجزای دنیا –چه انسان و چه غیرانسان– با یک‌دیگر است. او می‌گوید:


نقل قول:

«دو موضوع زندگی و مرگ به یک‌دیگر متصل‌اند. در این نمایش خرچنگ، نهنگ، دلفین، ماهی، دست‌بند و بچه‌ای با بندناف دیده می‌شود. همه‌ی این موارد با یک‌دیگر ارتباط دارند. وصل بودن و ارتباط اجزا با هم مفهوم و تِم بازی است. من می‌خواهم داستان، دنیای بازی، گیم‌پلی، شخصیت‌های قصه و همین‌طور بازی‌کن‌ها — عناصر مرگ و زندگی — به یک‌دیگر گره بخورند. این عامل نیز یکی دیگر از مضامین مهم و قوی بازی را تشکیل می‌دهد. رشته‌های بندناف‌مانند که نیز از اسم بازی آویزان‌اند منعکس‌کننده‌ی همین موضوع هستند.»

نقل قول:

می‌شود دنیا را در دانه شن مشاهده کرد

و بهشت را در یک گل وحشی

می‌توان ابدیت را در کف دست گرفت

و جاودانگی را در یک ساعت جای داد

— ویلیام بلیک

اما شعری که از ویلیام بلیک، شاعر و نقاش انگلیسی در اول تریلر قرار داده می‌شود بسیار مهم است. در حقیقت این شعر می‌گوید هر چیزی کوچک و پیش‌پاافتاده‌ای در دنیا — مثال یک دانه‌ی شن یا یک گل وحشی — یک حقیقت کیهانی بسیار بزرگ‌تر در خود جای داده است اگر با دقت و تصور درست به آن نگاه کنیم. در واقع این شعر به حقیقت و اصل سوم جهانی ارتباط دارد؛ اصلی که می‌گوید تمام دنیا بهم متصل است و هر حرکت روی تمام دنیا می‌تواند اثرگذار باشد؛ این موضوعی است که کوجیما در بالاتر به آن اشاره می‌کند. گل وحشی در نگاه اول شاید بی‌معنی به نطر آید، ولی اگر با قول ویلیام بلیک با نگاهی عمیق به آن نگاه کنیم، این گل‌وحشی مینیاتوری از بهشت است و یک دانه شن مینیاتوری از دنیا، و بقیه‌ی اجزای موجود در جهان از دید بلیک نیز بیان‌گر فرم الهی آدم است. در حقیقت، باقی قسمت‌های شعر این‌گونه نشان می‌دهد که در همین دانه‌ی شن دنیاهای زیادی پنهان شده. ویلیام بلیک شعرهایش سراسر استعاره است و نمادین؛ برای مثال به پرنده‌ی سینه‌سرخ در قفس استعاره‌ای از نابودی زمین به‌دست حکومت‌های استبدادی است. همین‌طور که می‌بینید، وجود پرنده در قفس شاید چیز ساده‌ای باشد، اما با نگاه عمیق به آن می‌بینیم که چه مفهوم عمیقی می‌توان از آن داشت. همان‌طور که فلاسفه در دیدگاه اگزیستانسیالیسم (وجودگرایی) آدم را دعوت می‌کنند به دیدن دنیا به شکلی زیبا، و معنا دادن به آن.


[عکس: 55976870977023172835.jpg]

همه‌چیز در بازی بندناف دارد، حتی لوگوی بازی!

نمایش بازی در جای‌جای‌اش نمادگرایی‌های همیشگی خاص سازنده دیده می‌شود و در زمره‌‌شان، نمادهایی‌اند که بیان‌گر «به‌دام افتادن» یا «قفل شدن» هستند. نورمن ریدس انگار به بچه‌ای توسط یک بند ناف مصنوعی وصل شده است. حتی دست‌بندی هم به دستش زده‌اند که از هر دو طرف قفل شده و از همه مهم‌تر گردن‌بندی است که شش قفل دارد. درباره‌ی نوازد به‌واقع هیچ‌چیزی نمی‌دانیم ولی انگار که نورمن نسبت به او احساس مسئولیت دارد. شاید هم به‌خاطر احساس غریزی و فطری انسان باشد. اما بیش‌تر امکان دارد استعاره‌ای باشد از بی‌گناهی؛ زیرا زمانی که بچه غیب می‌شود و روی پای راست نورمن حرکت می‌کند، ردپایش سیاهی‌های پای نورمن را می‌گیرد.

تمامی این نمادها و گردن‌بند و دست‌بند، بیش‌تر از هر چیزی من را به این یاد می‌اندازد که نورمن به‌نوعی زندانی شده است و آزاد نیست، البته نه در زندان، دربند بودنش هم بیش‌تر حالتی نمادین دارد تا این‌که در سلول باشد. در واقع تنها انسان‌های آخر نمایش که در هوا معلق‌اند آدم‌هایی آزاده‌اند. (در اینجا بازی اشاره‌ی درجهیکی به باس‌فایت همه‌چیزتمام «سایکو مانتیس» می‌کند). و حالا پنج نفر آزاده وجود دارند که احتمالاً بشود گفت کلید رهایی از بند اهریمن در دست آن‌هاست. ولی کلید قفل آخری کجاست؟ در دست نورمن؟ یا در دست آن بچه؟ مطلقاً نمی‌دانیم. با این حال احتمال دارد که نورمن به‌خاطر گناهان نامشخص زندگی گذشته‌اش به مکانی مجهول‌الهویه تبعید شده باشد؛ اما چرا می‌گویم نورمن گناه‌کار است؟ زیرا جای دست‌ها روی بدن او باعث شده تا بدنش تمیز شود، ولی بقیه جاها که هیچ اثر دستی نیست رنگی سیاه و نشانی از گناه دارد. حتی زمانی که بچه غیب می‌شود و آن ماده‌ی سیاه‌رنگ روی پای راست نورمن حرکت می‌کند، پای نورمن تمیز شده و به‌سفیدی می‌رود. احتمالاً این نورمن گناه‌کار به‌خاطر گناهانش زندانی شده ولی حالا می‌خواهد به‌سراغ رستگاری و آزادی برود. به‌هرحال در یک اثر سورئال هیچ‌چیز نمی‌تواند بعید و دور از چرخ واقعیات مرسوم ذهن باشد.


[عکس: 27090117056610310950.jpg]

کوجیما در هالیوود دوستان زیادی دارد که با آن‌ها درباره‌ی کارهای بعدی‌اش مشاجره می‌کند، و جی‌جی آبرامز یکی از آن‌هاست.

اما قابل‌قبول‌ترین فرضیه‌ام درباره‌ی فضایی بودن بازی و همین‌طور علمی تخیلی بودنش است. این قضیه زمانی پررنگ می‌شود که یاد میتینگ‌های چندباره‌ی کوجیما با جی‌جی‌ آبرامز می‌افتم. کوجیما با افراد زیادی عکس می‌گیرد، ولی با خیلی از این افرادی که سلفی می‌گیرد بعدها همکاری می‌کند؛ مثلاً عکسش با کلیف بلزینسکی، نورمن ریدس، گیلرمو دل‌تورو و مارک سرنی گواهی بر این ادعا هستند. کوجیما بعد از استودیوی جدیدش و اولین سفرش برای دیدار با برترین فناوری‌ها، اول از همه با جی‌جی‌ آبرامز که کارگردان قسمت هفتم «جنگ ستارگان» است ملاقات می‌کند تا هر کدام درباره‌ی کارهای آینده‌شان و ایده‌هایی که دارند صحبت کنند؛ لذا فکر می‌کنم تبادل دیدگاه بین جی‌جی آبرامز و کوجیما تنها جنبه‌ی دوستانه نداشته و احتمالاً درباره‌ی یک بازی علمی‌تخیلی صحبت می‌کرده‌اند. یادمان نرود که این کارگردان در فیلم جنگ ستارگانش از ایستر اگ کوجیما استفاده کرد. حتی خود کوجیما نیز چندین بار درباره‌ی جنگ ستارگان توئییت‌هایی داده و ابراز علاقه‌ی خود را به یونیورس این مجموعه نشان داده است. کوجیما به فیلم‌های علمی‌تخیلی مثل اینتراستلار و مخصوصاً «۲۰۰۱: ادیسه‌ی فضایی» بسیار علاقه‌مند است. حتی در همان مصاحبه‌های اولیه‌اش بعد جدایی‌اش از کونامی می‌گفت از زمان قدیم عاشق فضانوردها بوده و حاضر است همه‌چیزش را برای به فضا رفتن بدهد. با این وجود احتمال این‌که بازی وارد معادلات نجومی و علم سیاره‌ها و فضا شود دور از ذهن نیست.


[عکس: 98710364138363352074.jpg]

معادله‌ی اول شوارتزشیلد و معادله‌ی دوم دیراک. با توجه به مطالعه‌ی آن‌ها می‌شود فهمید بازی ارتباطاتی با فضا و بیش‌تر از همه فرضیه نسبیت عام انیشتین و سیاه‌چاله‌ها دارد. ممکن است قصد کوجیما از این‌که می‌گوید نورمن از دنیایی دیگر آمده، در حقیقت سیاه‌چاله بوده باشد؛ یعنی بازی احتمالاً روایت‌گر سرگذشت نورمن در یک سیاه‌چاله است که البته بی‌شباهت به پایان فیلم ادیسه فضایی هم نیست که در پایانش دیوید بومن به آگاهی و حقیقتی جدید رسیده و دوباره بچه می‌شود. آیا بازی جدید کوجیما از فرضیه‌ی «ابر انسان» فردریش نیچه استفاده خواهد کرد؟

مبحث بعدی که باعث می‌شود این موضوع بیش‌تر جدی گرفته شود، زمانی است که روی پوستر بازی روی قفل‌های بر گردن نورمن زوم کنیم. بعد از زوم روی دو تا از قفل‌ها معادلاتی علمی در رابطه با کوانتوم حک شده‌اند. روی قفل اولی معادله‌ی «شعاع شوارتزشیلد» حک شده است. قضیه‌ی این شعاع، برمی‌گردد به سال ۱۹۶۱ که در آن فیزیک‌دان و اخترشناس آلمانی، کارل شوارتزشیلد، فرضیه «نسبیت عام انیشتین» را بررسی می‌کند. محوریت شعاع شوارتزشیلد درباره‌ی سیاه‌چاله‌هاست، اما نه سیاه‌چاله‌های چرخان، بلکه‌ سیاه‌چاله‌های ثابت. تعریف سیاه‌چاله نیز پیچیده است، و البته نباید این مورد را فراموش کرد که دنیای علمی که از آن صحبت می‌کنیم بر پایه‌ی فرضیه‌هاست و مشخص نیست که کوجیما هم می‌خواهد دقیقاً از کدام فرضیه‌ها و قضایا کارش را جلو ببرد. سیاه‌چاله‌ها اولین بار به‌نوعی در فرضیه نسبیت عام انیشتین بیان شد ولی از آن سال‌ها تاکنون هنوز اختلاف دیدگاه‌های زیادی بین دانشمندها وجود دارد. ولی در یک تعریف، سیاه‌چاله ماده‌ای است که حتی نور هم نمی‌تواند از آن عبور کند یا بازتابی داشته باشد؛ یعنی نور یا هر چیز دیگری را بدون بازتاب یا بازگشت در درون خودش می‌بلعد. زمانی سیاه‌چاله پدید می‌آید که ستاره‌ای با جرم حداقل بیست برابر بزرگ‌تر از خورشید سوختش تمام شود. اشاره‌ی کوجیما به سیاه‌چاله چیست؟ آیا دنیایی که می‌بینیم به نورمنی اشاره می‌کند که وارد سیاه‌چاله شده؟ سیاه‌چاله‌ای که می‌گوییم تاریکی مطلق است؟ معادله‌ی دوم هم «معادله‌ی دیراک» است که پل دیراک برای اولین بار آن را مطرح کرد. استفاده از چنین معادلاتی فقط می‌تواند به‌خاطر ارتباط بازی با فضا و علم اخترشناسی باشد.


[عکس: 74344279944577313739.jpg]

حرکات چشم و صورت با یک‌دیگر مو نمی‌زند.

از معادله‌ی دایرک و شوارتزشیلد این‌‌طور برمی‌آید که بازی ارتباطاتی با سفر در زمان دارد، که وجود چنین چیزی در یک بازی علمی‌تخیلی چیز عجیبی نیست. این‌که نورمن در زمان سفر کرده باشد زمانی قوت می‌گیرد که نگاهی کنیم به فیلم ترمیناتور؛ یکی از فیلم‌هایی که کوجیما ارادت زیادی به آن دارد و از همان متال گیرهای دو بعدی از آن — حتی برای پوستر بازی — الهام می‌گرفته. در ترمیناتور نیز مبحث سفر در زمان نقش مهمی دارد. همان‌طور که ما در قسمتی می‌بینیم آرنولد در زمان سفر می‌کند، و در زمان جدید هیچ‌گونه لباسی ندارد. آشنا نیست برای‌تان؟ شاید یک تصادف باشد، اما هنگامی موضوع جالب می‌شود که به کات خوردن صحنه‌ها و نحوه حرکات صورت دقت کنیم. در حقیقت،‌ حرکات و دید نورمن هنگام محیط هیچ تفاوتی با نگاه آرنولد ندارد. جتی زمان کات خوردن صحنه‌ها نیز تقریباً‌ یکی است. چنین سکانسی اصلاً نمی‌تواند فقط یک تصادف باشد.

عجیب‌ترین فرضیه‌ی بازی را هم می‌شود فرضیه‌ی کوجیما بودن نورمن دانست؛ در این فرضیه می‌شود گفت نورمن، همان کوجیماست که از کونامی بیرون آمده است، و عریان بودنش بدین نشانه است که دیگر هیچ‌چیزی ندارد. بچه هم می‌توان نماد دموی سایلنت هیلز یا حتی متال گیر باشد که از دست می‌دهد. پنج آدم معلق در آسمان هم شاید نماد پنج اسنیک متال گیر یعنی سالیدوس، لیکوئید، ونوم، بیگ باس و سالید باشند. البته من اشاره‌ی بازی به متال گیر را بعید می‌دانم؛ زیرا کوجیما بعد از جایزه‌ی اخیرش از سوی آکادمی دایس، در مصاحبه‌ای گفت دیگر دلش برای متال گیر تنگ نخواهد شد. بنابراین فکر می‌کنم آن طفل به سایلنت هیلز اشاره داشته باشد که به‌اجبار از دستش می‌گیرند. با توجه به نمادین بودن این تریلر، بعید نیست که اصلاً چنین صحنه‌ای در بازی نبینیم. احتمال دارد که بیش‌تر صحنه‌های نشان داده فقط برای طعنه به کونامی باشد و در بازی پایانی بچه‌ای نبینیم. به‌هرحال کوجیما همیشه یک تابو و حیله‌ای پشت بازی‌هایش خوابیده است و شاید حیله‌ی جدیدش هم همین باشد. یادمان نرود این شخص همانی است که دموی پی‌تی را بی‌سروصدا روی استور منتشر و متال گیر سالید ۵ را به ترول‌آمیزترین شکل ممکن معرفی کرد.


[عکس: 66185006793653075524.jpg]

سکانسی فاقد کلام و به‌دور از سخنوری با شخصیتی‌گم‌نام و بچه‌ای بی‌نام‌ونشان به‌نحوی بی‌پروا قلب مخاطب را نشانه می‌رود و چنان عواطف تماشاچی‌ها و من را قلقلک داده و به وادی عشق اندوهگین پرت می‌کند که انگار نه انگار همین چند دقیقه‌ی پیش داشتم از دیدن هیبت کریتوس لبخند می‌زدم. کوجیما دوباره ثابت کرد تنها بازی‌سازی است که می‌تواند این‌طوری هنر هفتم و هشتم را در آن لحطه با هم ترکیب کند. همان‌طور که کارگردان فیلم «درایو» گفته بود، انگار روح استنلی کوبریک فقید در کالبد کوجیما تناسخ پیدا کرده است.

کوجیما سی سال پیش سبک مخفی‌کاری را به‌طور جدی ابداع کرد و سپس با دموی ترسناک سایلنت هیلز توانست سبک ترس را هم فرسنگ‌ها جلوتر برده و از منجلاب صحنه‌های خز شبه‌جامپ‌اسکری بیرون کشد. حالا با برخاستن از گور فرصتی شده تا دوباره استانداردها را به وادی بالاتری ببرد. او در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع می‌گوید:


نقل قول:«متال گیر در سبک اکشن بود؛ اما اکشنی که می‌شد در آن قایم شد. آن زمان چنین سبکی [مخفی‌کاری] وجود نداشت، ولی حالا آن را با سبک خودش می‌شناسند و طبقه‌بندی می‌کنند. در راستای همین موضوع باید بگویم که Death Stranding هم یک بازی اکشن است، ولی من می‌خواهم چیزی جدیدتر بسازم؛ چیزی متفاوت‌تر.»

این کارگردان چشم‌بادامی به «طناب» هم زیاد اشاره می‌کند. او با مثالی از چوب و طناب نشان می‌دهد که چه‌طور می‌خواهد معنی جدیدی برای سبک بازی‌اش اختراع کند. وی اذعان دارد که امروزه اغلب بازی‌ها درباره‌ی چوب هستند؛ یعنی ابزاری اولیه ولی کوجیما می‌خواهد بازی‌اش در کنار چوب، از ابزار پیشرفته‌تر بشر یعنی طناب استفاده کند. طناب اینجا نماد بعد جدیدی است که خالق اثر می‌خواهد واردش شود که البته ریسک و خطر زیادی دارد.


نقل قول:«نویسنده‌ای هست به اسم «کوبو آبه» (Kōbō Abe) که از طرفداران پروپاقرصش هستم. یکی از داستان‌های او مرد جعبه‌ای بود [که کوجیما هم جعبه‌ی معروف متال گیر را از داستان این نویسنده الهام گرفت.] او رمان کوتاهی به نام «طناب» نوشته است؛ در داستان این کتاب، او می‌گوید اولین ابزار انسان برای بقا چوب بود. انسان از چوب استفاده می‌کرد تا چیزهای بد و ناخوشایند را در مقام سلاح از خودش دور کند، و سپس اختراع بعدی انسان طناب بود که برخلاف چوب ابزاری بود برای نگه داشتن چیزها در کنار یک‌دیگر به‌جای پس زدن‌شان. در حقیقت طناب می‌توانست از وسایل مهم آدم مراقبت کند. بازی‌ها امروزه عمدتاً روی چوب تمرکز می‌کنند. شما با چوب ارتباط و تعامل برقرار می‌کنید و آن را وسیله‌ای قرار می‌دهید برای مشت‌زنی یا تیراندازی و به‌طورکلی از آن به‌عنوان سلاح استفاده می‌کنید. در بخش چندنفره و کوآپ از همین چوب‌ها برای ارتباط با یک‌دیگر استفاده می‌کنید. ولی این بار می‌خواهم مردم از طناب برای ارتباط با هم استفاده کنند، البته همچنان از چوب نیز استفاده خواهید کرد.»

هرچند کوجیما پیش‌تر گفت بازی جدیدش طرفدار بازی‌های بلاک‌باستر و AAA امروزی مثل «آنچارتد» را می‌تواند راضی کند، اما به مصداق این معنا نیست که می‌خواهد شبیه آن‌ها باشد؛ چه بسا در اصل سبکی جدید است. وی می‌افزاید:


نقل قول:

«با پیشرفت بسیار بالای فناوری، دیگر خوشایند نیست که بازی‌ها را به دو سبک نقش‌آفرینی و اکشن تقسیم کنیم. Death Stranding خودش یک سبک جدید خواهد بود.»


[عکس: 44937597345105229627.jpg]

کوجیما از مصاحبه‌های فراوان ترسی ندارد، ولی تا حای ممکن از اطلاعات داستانی و پرده برداشتن از رازها امتناع می‌کند. این قضیه برای آن کوجیمای بی‌ریش و سبیل سابق که دم به دقیقه متال گیر سالید ۵ را به‌هرنحوی لو می‌داد نکته‌ی خوشحال‌کننده‌ای است. امید دارم که بازی تا زمان عرضه‌اش همچنان مبهم و رازآلود باقی بماند.

آهنگ‌هایی که کوجیما در نمایش بازی‌هایش می‌گذارد فارغ از نواهای گوش‌نواز و منحصربه‌فردشان، با موضوع خودِ بازی بسیار مرتبطند؛ مثلاً در تریلر E3 2013 و نمایش بازی متال گیر سالید ۵ شنونده‌ی آهنگ «گناهان پدر» بودیم که در واقع به مضامین قرار داده شده در بازی اشاره می‌کرد، و همین‌طور آهنگ «نوکلیر/اتمی» را نباید از یاد برد که به گفته‌ی کوجیما بیش‌تر او را یاد شخصیت اسنیک می‌انداخت. آهنگی هم که در تریلر بازی قرار داده شده بود از گروه آیس‌لندی Low Roar بود، که کوجیما در توئیترش از آهنگ‌های آن بسیار تعریف می‌کرد. البته جالب است بدانید که موزیک ویدئوی آهنگ تریلر هم بی‌شباهت به خود تیزر نیست. در موزیک ویدئوی این گروه شخصی برهنه اما زندانی نشان داده می‌شود که سردرگم است و در پایان روی بدنش ماده‌ای سیاه‌رنگ (نفت؟) می‌ریزند. اسم آلبوم هم «۰» است که اشاره دارد به میجور زیروی معروف متال گیر. حتی مشخص است شیوه‌ی فیگور گرفتن نورمن در پوستر بازی با الهام از کاور آلبوم ۰ صورت گرفته. کوجیما درباره فلسفه‌ی وجود این موزیک در تریلر بازی می‌گوید:


نقل قول:«آهنگ استفاده شده در تریلر [I’ll Keep Coming] به امواج اشاره می‌کند. به آمدن موج‌ها که بی‌نهایت می‌آیند [و رو به جلو جرکت می‌کنند]. من خودم را می‌آورم، بازی‌هایم را و همین‌طور کارهایی که می‌خواهم انجام دهم. من دوست دارم که شما هم در کنار بقیه بازی‌کن‌ها از آن لذت ببرید.»

بعد از یک سفر ده روزه برای دیدار با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها، و با کمک‌های مشاور فنی بازی یعنی مارک سرنی، آن‌ها توانسته‌اند دو موتور پایه‌ی احتمالی بازی را انتخاب کنند که یکی از این موتورها برای ساخت تیزر بازی استفاده شد. در واقع بیش‌تر جلوه‌های نمایش داده شده در آن نمایش بیان‌گر نوع گرافیکی هست که کوجیما می‌خواهد به آن دست یابد؛ یعنی واقع‌گرایانه نشان دادن محیط‌ها که از اهداف موتور قبلی کوجیما یعنی «فاکس انجین» بود. از آن جهت که ساخت یک موتور جدید برای استودیو بسیار هزینه‌بر است و نیروهای کوجیما پروداکشنز زیاد نیست، تصمیم گرفته شده که از یک موتور پایه‌ی تِرد پارتی (مانند «آنریل انجین») استفاده کنند، ولی هنوز مشخص نیست که می‌خواهند کدام‌یک از دو موتور پیش‌فرضشان را برای ساخت بازی به‌کار گیرند. کوجیما در این خصوص می‌گوید:


نقل قول:«الآن در مرحله‌ی برنامه‌ریزی هستیم و من مشغول انجام تست‌های فنی‌ام تا ببینم چه چیز می‌تواند انجام شود و چه چیز نمی‌تواند. به‌هرحال موتور پایه‌های شگفت‌انگیزی در سراسر دنیا وجود دارند. من هم دنبال دو چیز خاص هستم برای [جلوه‌های بصری] بازی‌های آینده‌ام. اول، چیزی می‌خواهم که قادر باشد تمامی مواردی که در ذهنم هستند را در دنیای بازی به تصویر بکشد. دوم، می‌خواهم در کنار استفاده از المان‌های بازی‌های جدید روز، از المان‌هایی که دیده نشده‌اند هم استفاده کنم. برای این خواسته‌ها [موتور پایه‌های] بسیار زیادی کاندید شدند، ولی ما لیست را شکستیم و حالا دو کاندید داریم. یکی از موتورهای کاندید شده را در نمایش بازی نشان دادیم ولی موتور دیگر نیازمند ادامه دادن تست‌های بیش‌تر است. اسم‌ها را نمی‌توانم فاش کنم، ولی ما این موضوع را حل و فصل کرده و به‌زودی تصمیم‌گیری می‌کنیم.»

[عکس: 42558347032544235480.jpg]

جدا از فرضیه فضایی بودن بازی و این‌که در دنیایی ماورایی جریان دارد، دور از ذهن نیست که محیط نشان داده شده روی همین زمین و آیس‌لند جریان داشته باشد؛ زیرا از جهت جوی و حتی ذخایر نفتی شبیه یک‌دیگرند. حتی امکان دارد بازی یک انتقاد تند دیگر از طرف کوجیما به وضعیت بحرانی محیط‌ زیست و طعنه به جنگ بیهوده‌ی *****‌ها بر سر نفت باشد. همچنین کوجیما طبق گفته‌ی خودش، چند سال پیش در همین آیس‌لند با گروه آیس‌لندی Low Roar آشنا شد. از آن جهت هم که کوجیما برای پوستر و ساخت تریلر بازی از این گروه الهام گرفته، بعید نیست از ملیت‌شان هم الهام گرفته باشد.

استودیوی جدید کوجیما که دوباره همان کوجیما پروداکشنز را یدک می‌کشد، زمانی که در دسامبر سال ۲۰۱۵ تاْسیس شد در شروع کارش تنها چهار کارمند بیش‌تر نداشت (احتمالاً فقط کوجیما، تراشیما، کنیچیرو ایمایزومی و یوجی شینکاوا) و آن‌ها در دفتری موقت بودند با یک میز و کامپیوتر. ولی همه‌چیز از همان زمان روندی بسیار سریع به خود گرفت و بالاخره چرخ‌های کوجیما پروداکشنز راه افتادند. او توانست با مارک سرنی سفری ده روزه برای پیدا کردن پیشرفته‌ترین فناوری‌ها داشته باشد و تعداد اعضای استودیو را بیش‌تر کند. هرچند طبق گفته‌اش تنها تیمی نهایت صد نفره روی بازی کار خواهد کرد. آن‌ها با جذب کارمندان جدید فارغ از هر قومیت و سن، توانستند تیزر بازی را در ۲٫۵ ماه آماده کنند که البته کوجیما آن را مدیون مهربانی و همکاری نورمن ریدس در طول پروسه‌ی ساخت می‌داند. کوجیما اذعان دارد:


نقل قول:«حالا ما تسهیلات، مکان و به اندازه‌ی کافی نیروی انسانی داریم تا ساخت تیزر [و بازی] و بقیه‌ی آزمایشات پیرامون بازی را انجام دهیم.»

و در نهایت به مدد صحنه‌پردازی‌های استعاره‌ای‌ و نمادین که عامدانه چیدمان شده‌اند، نمی‌شود به‌شکلی مطلق فلان چیز و فلان کس را به‌وضوح بررسی کرده و سریع مهر حقیقت مطلق را روی پیشانی‌اش کوبید. کوجیما دوباره کمر همت بست تا به‌مانند دموی سایلنت هیلزِ در گور رفته یک معما بسازد تا دوباره مردم را به یمن عصر ارتباطات برای شفاف کردن این لکه‌های لچر و رازآلود بهم وصل کند. البته از آن جهت که کوجیما از حل شدن سریع معمای دموی سایلنت هیلز ناراضی بود، باید خود را با معمایی چه بسا لاینحل‌تر آماده کنیم. مطمئناً چیزهای زیادی هست که احتمالاً از دید خارج شده‌اند و بررسی آن‌ها در دست شماست. فرجام، این دفتر بی‌پایان فرضیه‌ها را با حرف‌های کوجیمایی که سادیسم معما و بحث دارد می‌بندم.


نقل قول:«من لذت می‌برم که این‌جور نمایش‌ها را با کمی اطلاعات قبل از عرضه‌ی بازی قرار می‌دهم. خوشحالم از این‌که طرفدارهایی دارم که پیرامون این موضوعات تصور [و بحث] می‌کنند. من باور دارم مدیوم بازی چیزی هست که این عامل را محقق خواهد کرد. استفاده از چنین حیله‌هایی عمدی است و من از استعمال‌شان لذت می‌برم.»

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 315 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:31

فروش بازی های دسته دوم PS4
[عکس: thumber.php?img=7pn2ic39lm6kxwpxgs4.jpg&...q=90&iar=1]

با سلام،
بازی های دسته دوم زیر برای فروش قرار دارد برای خرید در تلگرام به @leo65pg پیام دهید یا با شماره همراه 09388359791 تماس حاصل فرمایید .
 
Dark Souls III - PlayStation 4(ریجنALL) - 125 ت
Deadpool - PlayStation 4 - 120 ت
Far Cry Primal - PlayStation 4 Special Edition - 95 ت
ps4_Battlefield Hardline - 70 ت
PS4_Call of Duty Black Ops 3 90 ت
ps4_Call of Duty Ghosts(دسته دوم)(ریجن1آمریکا) - 69 ت
PS4_Just Cause 3(دسته دوم) - 105 ت
PS4_Middle-earth: Shadow of Mordor - 65 ت
Resident Evil 6 - PS4(ریجنALL) - 90 ت
Tom Clancy's The Division - PlayStation 4 - 100 ت
Uncharted 4: A Thief's End - PlayStation 4(ریجن1آمریکا) - 185 ت

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 621 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 12:39

psn plus اشتراکی

دوستان دنبال psn plus هستم شدید! :D اونم اشتراکی کسی چنل خوب میشناسه یا میفروشه پخ کنه :) مرسی

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 264 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 8:08

خبرنامه